Blog

Blog

Huszonegyedik- Szereted az operát?

2007. szeptember 07. - Kalimera/Huncut Nyalókás Kislány

8 fontos tudnivaló azoknak, akik először mennek operába

1. Az operában végig énekelnek, ha valaki abbahagyja akár egy pillanatra
is, hálából rögtön meg kell tapsolni.

2. Az operák alaptörténete a következo, két kövér ember szerelmes egymásba
és a végén egyikük vagy mindketto meghal. Oket kell a leghangosabban
megtapsolni. Ha nem halnak meg, vígoperáról beszélünk.

3. Az operák általában nem szinkronizáltak, de a szereplok gesztusaiból is
kitalálható a történet. Ha mellükre szorítják a kezüket, mint Lajcsi,
szerelmesek, ha a plafonra néznek: boldogok, ha a padlóra: szomorúak, ha
pedig a kardjukat csapkodják: kardozni akarnak valakivel. A gonosz
általában gonoszan néz, vagy ki van vastagítva a szemöldöke.

4. Aki a legmagasabb hangon énekel, az keresi a legtöbbet, mind a
férfiaknál mind a nőknél.

5. Mivel az operákat régen írták, a szövegírók többsége szerencsére már nem
kap pénzt a dalszövegekért.

6. A jó és a gonosz kövér nőket a ruhájukról lehet megkülönbözetni, a jó
kövér nőnek ugyanis általában jobban kivan a melle.

7. A zenészek nem azért vannak egy árokban, mert szar számokat fognak
játszani, hanem azért, hogy látsszanak az énekesek.

8. Ne aggódjunk, senkit sem ölnek meg annyira, hogy a halála elott ne
tudjon még tíz percet énekelni.


A bejegyzés trackback címe:

https://kalibaba.blog.hu/api/trackback/id/tr52159530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2007.09.09. 08:36:41

Lehet, hogy most csalódni fox bennem, de én szeretem az operát, elég komoj lemezgyűjteményem van. Jelzem, Brahms és Bartók közt setét ló nekem a zene, érzelmileg alulcizellált sváb gyerek lévén a vadromantikát nemtom értékelni. Amiről Te itt fennt írsz, az igazábúl az operafilmekre igaz. Nekem is zsenánt kicsinnyét, hogy a színpadon a legjobb szerepek a legbefutottabb előadoké. Értsd, az ifjú szűzeket, kik kalajmakába kerülnek többnyire ajtónyi matrónák (bár szép hangon) jáccák stb. Ez az oka annak, hogy egyik szememben hősszeméj énekes, Dietrich Fisher Diskau példul sohasenem volt hajlandó Papagenot - Mozart Zauberflöte) előadni színpadon, mondván túl testes hozzá. Szal ez van.
De ahogy a zseniális Reich Jenő úr írta egy filozófiai hőskölteményében, a Lohengrin az az opera, ahol a szerelmesek meg vannak átkozva, hogy amikor csókólzni akarnak, énekelniük kell.

Ne Duddj.

Gumidomino 2007.09.09. 14:06:59

Van egy 1937-es kiadású Opera-kalauzom, amelynek ajánlását Márkus László (az Operaház igazgatója) írta:
.
"Az élő kultúra jelenti az alkotó géniusz és a felvevő tömeg egybekapcsolódását. A nagy erkölcsi javak a tömegek lelkében lesznek életté és az alkotásból csak akkor lesz kultúra, ha embereket formálhat egy magasabbrendű erkölcsiségben. ...
A zenekultúra is csak kevesek kincse maradna, ha ilyen közvetítés nem juttatná el a távoli tömegekhez és enélkül könyvtárakban porosodnának azok a művek, amelyek most az egész emberiség lelkében dalolnak. ...
Paradox műfaj az opera, mely olyan kulturális feszültségben született, midőn a dráma és a zene legmagasabb fejlettségükben már csak egymás segítségével tudták önmagukat folytatni. ...


Nem láttam még operát.
Szerintem ehhez is fel kell nőni.

Gumidomino 2007.09.09. 14:08:23

hoppsz. lemaradt az idézőjel az idézet végéről. bocs.
az utolsó két mondat már az enyém. :)

jürgen baromartz 2007.09.10. 15:55:58

márkus laci még nem látott operát

Gumidomino 2007.09.12. 17:49:35

Te meg Ki kicsodát :)

Vas A Ló 2007.11.06. 12:43:36

Ez világos, de akkor az adjunktus énekel a mûtôben? Ha hamis, a beteg meghal? :)
süti beállítások módosítása